Divulgador d’altres cantautors

Pete Seeger va encoratjar els joves amb vocació de dedicar-se a la música folk. Van trobar en ell la inspiració i els ànims per continuar endavant.

MALVINA REYNOLDS
Violinista i professora universitària, va escriure cançons sobre temes d'actualitat, algunes de les quals Seeger va incorporar al seu repertori: Little boxes,  una visió irònica sobre l'homogeneïtzació dels estàndards de vida dels americans; God Bless the Grass, contra el creixement desordenat de les ciutats: la gespa neix per oposar-se al ciment i va creixent gràcies al sol, fent-se amiga de la gent pobra; From Way Up Here.  és una visió idíl·lica sobre com es veuria la terra des del cel: un lloc on tothom s'estima, gaudeix de la natura i viu en pau.; Andorra, Seeger la va enregistrar pensant en Andorra com un país ideal sense exèrcit, però en visitar-lo es va sentir decebut pel seu esperit comercial.

Malvina Reynolds

Amb Don McLean (1969)

Peter, Paul and Mary

BOB DYLAN
Un cantautor mític que es va iniciar en el folk de denúncia social, decantant-se més endavant per altres estètiques musicals. Seeger cantava algunes de les seves primeres composicions: Who Killed Davey Moore?, una crítica a les conseqüències de la boxa i el món que l'envolta. Masters of War, contra la guerra i la gent que se n'aprofita, originalment escrita amb motiu de la intervenció al Vietnam; A Hard Rain's A-Gonna Fall, una visió al·legòrica i poètica de la fi dels temps.

Amb Bob Dylan

Amb Joan Baez

Amb Bruce Springsteen

TOM PAXTON
Fou molt conegut per composicions de temàtica social. Seeger va cantar i enregistrar algunes de les seves cançons: What Did You Learn in School Today? ens parla del sistema d'ensenyament a les escoles americanes, l'autocomplaença i la manca d'autocrítica; Rambling Boy, és la història de dos amics rodamóns, una visió diferent de la que traspuen algunes cançons de Woody Guthrie; The Willing Conscript, cançó contra el militarisme de la societat americana als anys 60.

Amb Tom Paxton

Amb Woody Guthrie i altres (1943  )

D’esquerra a dreta: Pete Seeger, Bob Dylan,
Judy Collins i Arlo Guthrie (1968  )